Pressiteade
•Renault 5 Turbo 3E, ikooniliste Renault 5 Turbo ja Turbo 2 moodne elektriline versioon, „mini-superauto“, on teinud oma esimesed sõidud ajaloolisel Tour de Corse rallil.
•Debüüt toimus enne võistlust ja lõppes 11. oktoobril, mis sel aastal tähistab Jean Ragnotti Maxi 5 Turbo roolis 1985. aastal saavutatud võidu 40. aastapäeva. Avalikul debüüdil sooritasid kaks Renault 5 Turbo 3E täiustatud prototüüpi sõite ja drifte Calvis ja ikooniliste kiiruskatsete – Notre Dame de la Serra ja Montegrosso – marsruutidel.
•Publik sai hinnata selle ainulaadse 555 hj elektrilise sportauto, mida roolis Renault' esindaja Julien Saunier, sooritusvõimet ja väledust. Julien osaleb ajaloolisel Tour de Corse'il Maxi 5 Turbo roolis, mis on Jean Ragnotti ikoonilistes värvides. Ragnotti võitis Tour de Corse'i sama autoga 1985. aastal.
•Renault 5 Turbo 3E, mille hind on 160 000 eurot*, on nüüd broneerimiseks saadaval, pakkudes klientidele võimalust osta üks 1980-st sõidukist, mis on saadaval tellimuste avamisel.
Renault 5 Turbo 3E arenduses uue etapi tähistamiseks – see on 1980. aastate ikooniliste Renault 5 Turbo ja Turbo 2 moodne elektriline ja energiline versioon – tegid kaks täiustatud prototüüpi oma avalikud sõidud pühapäeval, 5. ja esmaspäeval, 6. oktoobril Korsikal Calvis. Ajaloolise Tour de Corse'i ralli eel toimunud üritus järgnes Alpine'i inseneride kuudepikkusele peenhäälestusele ja väsimatule tööle selle ainulaadse sõiduki välja töötamisel.
Renault 5 Turbo 3E on esimene mudel elektriliste "mini-superautode" klassis. Maksimaalne väledus, silmapaistev sooritusvõime, suurepärased driftimisvõimalused ja sõiduelamused: puhta sportliku vaimu tähistamine ainulaadse suurusega pakendis. Vaid 4,08 meetrit pikk ja 2,03 meetrit lai, minimaalse pikkuse ja laiuse suhtega 2,01, on Renault 5 Turbo 3E inspireeritud nii oma eelkäijate uuenduslikust DNA-st kui ka sportlikust vaimust.
„Inseneridel on oma karjääri jooksul harva võimalus arendada uuenduslikku ja suure jõudlusega autot nagu Renault 5 Turbo 3E. Ja see väärib kindlasti „mini-superauto" nimetust. Laenates tehnoloogiaid superautode maailmast, on see loodud pakkuma silmapaistvat jõudlust, sõidunaudingut ja ka elevust roolis. Esimesed sõidud kinnitasid selle auto puhul tehtud tehnilisi otsuseid: võimsad rattasisesed mootorid, silmapaistev väledus, fenomenaalne kiirendus võimsuse ja massi suhtega 2,5 ning ideaalne kaalujaotus 43/57. Põnevuseks loodud masin! Selle projekti kallal töötamine oli tohutu nauding, arvestades kõiki põnevaid tehnilisi väljakutseid, nagu uus alumiinium/süsinik platvorm, uus aku ja süsinikust kerekonstruktsioon. Ja samal ajal töötasime äärmiselt lühikeste tähtaegadega.“
Philippe Varet, Alpine Carsi innovatsiooni, kontseptsioonide ja projektide direktor
Alpine'i poolt väljatöötatud Renault 5 Turbo 3E põhineb eritellimusel valmistatud alumiiniumplatvormil, mida on optimeeritud süsinikkiust detailidega, sealhulgas vaheseina ülemine osa ja osa põrandast. Ideaalne kooslus, mis on ühtaegu kerge kui ka jäik. Peamine uuendus on tagaosas olevad rattasisesed mootorid, mis arendavad 2 x 204 kW (võrdub 555 hj) ja 4800 Nm pöördemomenti, mis on saadaval isegi kiiremini kui tavalise elektrimootoriga. Samal ajal saab kahte ratast eraldi juhtida, et optimeerida pöördemomendi jaotust ning suurendada paindlikkust ja jõudlust. Haarduvuse tagavad topeltõõtsharkidega esi- ja tagavedrustus.
NAASMINE RALLI JA SPORTLIKU EDU KOHTA
Renault 5 Turbo 3E prototüübid viisid oma demonstratsioonsõidud entusiastliku publiku ees läbi Calvi sadama suletud esplanaadil ning ikooniliste Notre Dame de la Serra ja Montegrosso kiiruskatsete marsruudil. Sellel üritusel kandis prototüüp vastavalt musta, kollast ja valget värvi austusavaldusena Tour de Corse'ile ning punast, sinist ja valget värvi, mis on austusavaldus Maxi 5 Turbo värvidele, mida juhtis Jean Ragnotti, kes võitis Tour de Corse'i siinsamas 1985. aastal.
Renault 5 Turbo 3E-d juhtis Julien Saunier, Renault' suursaadik ja rallispetsialist. Julieni sportlike edulugude nimekirja kuuluvad 2021. aasta Alpine Elfi ralli, 2022. aasta ajalooline Monte Carlo ralli ja 2024. aasta ajalooline Tour de Corse.
„Selle Renault 5 Turbo 3E juhtimine on uskumatu kogemus!“ Sellel on tõesti kõik, mida supersportautolt oodata võiks – see on tõeline ralliäss. Mind hämmastas kiirendus, mis kiiruse kogumisel ei kao, ülivõimas, kuid hõlpsasti moduleeritav pidurdus ja võime sooritada suurejoonelisi, kuid kontrollitud drifte. See oli nii vägev sõit, igasuguste uute juhtimiselamustega. Samas oli see 1985. aasta „Philips” Maxi 5 Turbo värvides, mis on ka Maxi 5 Turbol, millega ma praegu ajaloolisel Tour de Corse'il sõidan. See on meie austusavaldus Jean Ragnotti võidu 40. aastapäevale.“
Julien Saunier, Renault’ juht ja esindaja
Niipea kui Julien oma demonstratsioonsõidud lõpetas, istus ta tagasi oma Maxi 5 Turbo rooli ja asus Korsika käänulistel teedel toimuvatele kiiruskatsetele. Eelmise aasta ürituse võitjana peetakse teda 2025. aasta ajaloolise Tour de Corse'i favoriidiks. Praegu käimasolev üritus lõpeb 11. oktoobril.
BRONEERIMISEKS SAADAVAL
See verstapost Renault 5 Turbo 3E arenduses saabub vaid seitse kuud pärast selle esitlemist. Enamik karakteristikuid on nüüd paigas ja tüübikinnitamise protsess käimas. Alla 100 kilogrammi kaaluva täielikult süsinikterasest kerekonstruktsiooniga auto kaalub alla 1450 kilogrammi ja võib kiirendada 0–100 km/h vähem kui 3,5 sekundiga. 800 V arhitektuuri, 70 kWh aku ja sisseehitatud alalisvoolulaadijaga, mis suudab töödelda kuni 330 kW, laeb see 15–80% kõigest 15 minutiga. Standardne WLTP sõiduulatus on üle 400 km.
Broneerimine algas 22. aprillil, hinnad alates 160 000 eurost koos maksuga, kuid ei sisalda lisavarustust, tarvikuid ega isikupärastatud funktsioone*. Renault 5 Turbo 3E-d müüakse Euroopas (sealhulgas Ühendkuningriigis), Lähis-Idas, Jaapanis ja Austraalias. Broneerimisprotsessi osana lepivad kliendid kokku aja müügisalongis, kus nad allkirjastavad broneerimisvormi ja teevad 50 000 euro suuruse sissemakse. Seejärel on neil eelisõigus tellida üks 1980-st ehitatavast eksemplarist. See arv on austusavaldus aastale, mil esitleti originaalset Renault 5 Turbo mudelit. Tellimisel saavad kliendid soovi korral valida oma tulevase auto numbri (tasuline võimalus).
„See uskumatu projekt on tekitanud tohutut elevust mitte ainult sisemiselt, vaid ka avalikkuse seas, esimese kolme päevaga tehti 500 broneeringut! Esimesed avalikud sõidud on projekti võtmeetapp ja ka väga sümboolsed, arvestades Tour de Corse'i valimist ja Maxi 5 Turbo võidu 40. aastapäeva. See on ka peaaegu täpselt aastapäev originaalse Renault 5 Turbo pressiesitlusest, mis toimus 4. oktoobril 1978 enne Pariisi autonäitust. Nüüd soovime liikuda edasi järgmisesse etappi, milleks on klientidele tutvustada nende jaoks kokku pandud isikupärastamise programmi. See tõotab tulla detailne ja väga atraktiivne valik!
Michael Grosjean, Renault 5 Turbo 3E projektijuht
VÄRVIVALIK ISIKUPÄRASTATUD FUNKTSIOONIDEGA
Järgmine etapp on kavandatud 2026. aasta algusse, mil avatakse isikupärastamise võimalus. Kliendid saavad oma autole valida näiteks Renault 5 Turbo ja Turbo 2 ajaloolised värvid või kujunduslahenduse, näiteks Rouge Grenade'is, või 1982. aastal Tour de Corse'i võitnud Renault 5 Turbo kollase, valge ja musta värvi. Samuti saavad nad valida ainulaadse „härrasmeheliku juhi“ kujunduse. Täpsemalt öeldes on klientidel võimalus kohtuda Renault' disaineritega ja luua omaenda välis- ja sisekujundus, valides oma värvid ja materjalid mitmesuguste detailide jaoks: istmed, uksepaneelid, armatuurlaud jne. See võimaldab neil muuta oma Renault 5 Turbo 3E isikupäraseks ja tõeliselt ainulaadseks autoks.
Lõpuks saavad kliendid 2027. aasta esimesel poolel konfiguratsiooni lõpule viia ja auto edasimüüjalt ära tellida. Broneeringu eest makstud summa arvatakse maha kogu makstavast summast olenevalt valitud konfiguratsioonist. Esimesed konfigureeritud ja tellitud sõidukid tarnitakse 2027. aastal**.
* sõiduki esialgne soovituslik jaemüügihind võib müügi alguskuupäeval muutuda.
** tüübikinnituse testid pooleli.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
RENAULT 5 TURBO 3E MÕJUB ERUTAVALT ESIMESTE AVALIKE SÕITUDEGA AJALO...
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.