Pressiteade

Jaga

RENAULT GRUPI BRÄNDID JÄTKAVAD VÄLJAKUTSEID PAKKUVAS KESKKONNAS

•Renault Grupp registreeris 2025. aasta esimesel poolel üldise müügi suurenemise (+1,3% vs 2024), ulatudes 1 169 773 müüdud sõidukini.

•Rahvusvaheliselt kasvas Renault bränd 16,3% võrra, seda tänu rahvusvahelise mänguplaani esimeste mudelite ärilisele edule.

•Euroopas , kus sõiduautode (PC) turg langes 1,0% võrra, kasvas grupp 5,4% ja saavutas 708 106 registreeritud sõidukit. Sandero ja Clio on kaks enimmüüdud sõidukit.


oRenault: 394 278 PC (+8.4%). Renault tõuseb koha võrra ja saab Euroopas nr 2 (PC+LCV). Clio on enimmüüdud sõiduk (PC+LCV) Euroopas kõigis kanalites.

oDacia: 308 957 PC (+1.1%). Dacia säilitab oma positsiooni Euroopa jaeklientide müügi poodiumil. Sandero kannatas turu languse all, kuid on endiselt jaeklientide seas enimmüüdud sõiduk alates 2017. aastast.

oAlpine: 4871 PC (+89.8%). A290 müük kasvab aasta esimesel poolel. Alpine on oma A110 seeriaga endiselt Euroopa kahekohaliste sportkupeede turu liider.

•Euroopa väikeste tarbesõidukite (LCV) turul, mis langes 2025. aasta esimesel poolel 13%, vähenes Renault' müük 29%, oodates Masteri uut mitmekesist mudelivalikut. Bränd säilitab Euroopas oma teise positsiooni.

•Renault Grupp jätkab oma äripoliitikat, seades väärtuste loomise mahtudest kõrgemale:

oKeskendutakse kõige tulusamale kanalile – jaeklientidele, kes moodustavad üle 56% müügist3. Selles Euroopa müügikanalis, mis on viimastel kuudel üha suureneva ärilise surve all olnud, on Renault Grupi tootevalik endiselt enam kui 15 punkti võrra turu keskmisest kõrgem, kusjuures 4 grupi sõidukit on 10 enimmüüdud sõiduki hulgas.

oRange suhtumine jääkväärtusesse4, mis on 4–13 punkti kõrgem kui Euroopa konkurentidel.

oTugev tellimuste portfell Euroopas moodustab 2025. aasta juuni lõpus kahe kuu prognoositud müügi.

•Renault Grupp tugineb terviklikule pakkumisele, et vastata turu vajadustele üleminekul puhtale energiale. Grupi elektrifitseeritud sõidukite5 osakaal müügist on 2025. aasta esimesel poolel suurenenud enam kui 15 punkti, ulatudes ligi 44%-ni (sh 12,3% elektriautode müügist):

o59% Renault' müüdud sõidukitest on elektrifitseeritud. Peaaegu iga teine brändi müüdud sõiduk on hübriid (HEV) (+36,2% vs 1. pa 2024). Renault on Euroopa hübriidautode (HEV) turul suuruselt teine bränd. 100% elektriautod moodustavad üle 16% müügist (+57% vs 1. pa 2024), mida vedas eelkõige Renault 5 E-Tech, mis on Euroopa B-segmendi elektriautode turuliider.

oDacia puhul on elektrifitseeritud sõidukite osakaal müügist 23,5%. Hübriidsõidukite osakaal tõusis Dusteri edu tõttu 17,2%-ni, mis on 11,8 punkti rohkem kui 2024. aasta esimesel poolel.

oAlpine'i elektriautod moodustavad tänu 2024. aasta lõpus turule toodud A290-le 76,0% brändi müügist.

•2025. aastal toob grupp turule 7 sõidukit (sh elektriline Renault 4 E-Tech, Dacia Bigster ja Alpine A390 Euroopa jaoks ning Boreal rahvusvahelise turu jaoks) ja 2 mudeliuuendust (Renault Austral ja Renault Espace). Lisaks tutvustab Renault bränd Grand Koleost ja Kardiani uutes riikides.

Prantsusmaa, Boulogne-Billancourt, 23. juuli 2025

Renault bränd

Renault bränd kasvatas ülemaailmset müüki võrreldes 2024. aasta esimese poolaastaga +2,7%, müües kogu maailmas 808 413 sõidukit.


Väljaspool Euroopat kasvas bränd võrreldes 2024. aasta esimese poolaastaga 16,3% turul, mis kasvas +4,7%, tõusu tingis Renault’ rahvusvahelise mänguplaani 2027 sõidukite äriline edu. Renault on kogu maailmas juhtiv Prantsuse autobränd, mille müügist 36% toimub nüüd väljaspool Euroopat.

•Ladina-Ameerikas: müük kasvas 24%, eelkõige tänu Kardianile. Brasiilias kasvas müük 8,8% ja Argentinas +96,7%. Renault on Colombias esikohal 14,6% turuosaga.

•Marokos: müük kasvas Kardiani turuletoomisega 48%.

•Lõuna-Koreas: müük kasvas tänu Grand Koleosele 150%. Mudel toodi äsja turule ka Mehhikos Koleose nime all, jätkates selle ülemaailmset kasutuselevõttu.


Euroopas tõuseb bränd koha võrra ja saab teiseks brändiks 6,7% turuosaga. Clio on enimmüüdud sõiduk Euroopas kõigis kanalites.

Sõiduautode turul, mis langes 2024. aasta esimese poolaastaga võrreldes 1,0%, kasvas Renault 8,4% ja saavutas 15 suurema brändi seas tugevaima müügikasvu.

Tarbesõidukite osas langes Renault' müük 29%, mille põhjuseks oli turu langus (-13%), Renault Expressi tootmise lõppemine Euroopas (selle müüki pole Renault Kangoo veel täielikult kompenseerinud) ja uue Renault Masteri mudelivaliku seni ebapiisav mitmekesisus. Bränd säilitab endiselt oma teise positsiooni Euroopa väikeste tarbesõidukite turul.

Renault jätkab oma elektrifitseerimisstrateegiat kahe mootorivalikuga. Elektriautode müük kasvas 24,9% tõusnud Euroopa turul 57%, seda eelkõige tänu Renault 5 E-Tech Electricule, Euroopa enimmüüdud B-segmendi elektriautole, mida on alates turuletoomisest müüdud ligi 49 000 sõidukit. Renault on Prantsusmaal elektriautode juhtiv bränd.

Hübriidautode pakkumiste osas püsib Renault Euroopa hübriidautode (HEV) turul teisel kohal. Brändi kasv oli üle 36%. Täishübriidne E-Tech tehnoloogia moodustab nüüdseks enam kui 41% Renault' sõiduautode müügist ning bränd läheneb sümboolsele verstapostile – miljoni müüdud täishübriid E-Tech sõidukini.

C- ja kõrgemates segmentides, mis moodustavad 2025. aasta esimesel poolel 40,1% müügivalikust (+0,4 punkti), ning eelkõige C-maasturite ja D-maasturite segmentides, liigub Renault bränd kiirenevas tempos (+52% võrreldes 2024. aasta esimese poolaastaga), mida veavad eelkõige Austral, Espace ja Rafale.


Aasta teisel poolel jätkab Renault oma tugeva aluse ülesehitamist uute sõidukite turuletoomisega. Euroopas jätkab bränd elektriautode pakkumist Renault 5 E-Techi 25 000 eurot maksva versiooni ja Renault 4 E-Techi ärilise debüüdiga. Hübriidautodest tõi Renault kevadel turule Australi ja Espace'i uuendatud versioonid ning tutvustas sel suvel kahte uue põlvkonna täishübriidmootorit, sealhulgas uut 160 E-Tech täishübriidmootorit, millega on varustatud uus Captur ja uus Symbioz. Rahvusvahelisel tasandil ootab bränd kasumlikkust 10. juulil avalikustatud Boreali turuletoomisest, mille juurutamine enam kui 70 riigis algab 2025. aasta lõpus Brasiilias. Samal ajal jätkub uue Koleose ja Kardiani laienemine uutele turgudele.

Dacia bränd

2025. aasta esimesel poolel langes brändi ülemaailmne müük (356 084 ühikut) võrreldes 2024. aasta esimese poolaastaga vähesel määral (-0,7%), sest Dusterit müüakse Türgis nüüd Renault brändi all. Sellegipoolest omab see endiselt PC+LCV turuosa 4,1%.

•Dacia Sandero, mida müüdi kogu maailmas 2025. aasta esimesel poolel 151 948 sõidukit, on endiselt Euroopa enimmüüdud sõiduautomudel kõigis kliendikanalites. Dacia Sandero on olnud enimmüüdud sõiduk Euroopas alates 2017. aastast.

•108 510 müüdud autoga üle maailma on Dacia Duster endiselt Euroopa jaeklientidele müüdavate linnamaasturite seas esikohal. Kolmanda põlvkonna Dusterit on alates selle turuletoomisest aasta tagasi tellitud ligi 200 000 autot.

•Dacia Springi müüdi 2025. aasta esimesel poolel 19 452 sõidukit, mis on 62,5% rohkem kui 2024. aasta esimesel poolel. Kokku on Springi turuletoomisest saadik ostnud üle 180 000 kliendi ning see on endiselt turu kõige taskukohasem 100% elektriline pakkumine.

•Dacia Joggeri müüginumber kogu maailmas oli 42 381, mis on vähem kui 2024. aasta esimesel poolel, ning mittemaasturite C-segmendis oli samuti müük languses.

•Dacia Bigster, mille tellimusi on vastu võetud alates 2025. aasta jaanuarist, on alates turuletoomisest saavutanud märkimisväärseid tulemusi 17 329 registreeritud sõidukiga. Selle mudeli puhul moodustab 69% müügist hübriid 155 mootoriga ja 88% kõrgeima varustustasemega (Extreme ja Journey) autode müük. Lõpuks on Bigster tõeline maiuspala klientide hankimiseks, kusjuures 80% mudeli Prantsuse klientidest tuleb konkurentidelt.


Euroopas kasvas Dacia müük sõiduautode turul 1,1%, registreeriti kokku 308 957 autot ja turuosa oli 4,5% (kasv 0,1 punkti võrra). Bränd säilitab oma 9. koha sõiduautode turul ja 10. koha sõiduautode ja väikeste tarbesõidukite turul.

Lisaks tugevdab Dacia oma positsiooni Euroopa jaeklientide müügi poodiumil tänu viiele mudelile ning parimale turu vallutamise ja lojaalsuse määrale.

Bränd jätkab elektrifitseerimist ja 2025. aasta esimesel poolel oli 23,5% registreeringutest elektrifitseeritud mootoritega, mis on 14,4 punkti rohkem kui 2024. aasta esimesel poolel. Hübriidsõidukid moodustavad 17,2% müügist, mis on 11,8 punkti võrra rohkem, eelkõige tänu edukale Duster hübriidile. Springi müük suurenes, viies elektriautode osakaalu Dacia kogumüügist 6,2%-ni (+2,6 punkti võrreldes 1. pa 2024.


Alpine bränd

Alpine jätkab 2025. aasta esimesel poolel kasvu 5015 registreeringuga, mis on 85% rohkem kui 2024. aasta esimesel poolel.

A290 suurendab brändi müüki 3699 registreeringuga üle maailma. Alpine'i kõige esimest linnaautot, mis valiti 2025. aasta autoks, registreeriti Prantsusmaal 2327 eksemplari.

Kahekohaliste sportkupeede turul kinnitab Alpine oma juhtpositsiooni Euroopas 1181 registreeritud A110-ga (46% turuosa).

2025. aastal on brändil ligi 200 Alpine Stores kauplust ning sel suvel avatakse uus pood Iirimaal.


Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.