Pressiteade

Jaga

Rumeenias Mioveni tehases toodeti Dacia 8 miljones sõiduk

Neljapäeval, 24. aprillil 2025, tähistas Indigo Blue Bigster 8 000 000. Dacia sõidukit, mis toodeti Dacia autotehases Miovenis Rumeenias.

Brändi ajalooline häll Mioveni tehas avati 20. augustil 1968 mudeli Dacia 1100 tootmise käivitamisega Renault R8 litsentsi alusel.


Tehase esimese kolme aastakümne jooksul domineerisid tootmises Renault 12 litsentsi alusel välja töötatud mudelid. Dacia 1300/1310 ja selle erinevaid versioone (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-Up) toodeti aastatel 1969–2006 peaaegu 2,3 miljonit ühikut, millest 319 000 olid tarbesõidukid.


Uut põlvkonda mudeleid, mis on täielikult loodud Rumeenias, hakati tootma 1995. aastal nimega Dacia Nova. Selle põhjal arendas Dacia hiljem Supernova (2000. aasta sügisel) ja Solenza (2003. aasta kevadel).


Mioveni tehase ülevõtmine Renault Grupi poolt 1999. aastal avas uue peatüki Dacia ajaloos, mis sai 2004. aastal mudeli Logan turule toomisega rahvusvaheliselt tuntud tootjaks.


57 aasta jooksul, mis on möödunud esimese Dacia auto tootmisest, on Mioveni tehase liinil vahetunud kuus mudelipõlvkonda.


Tootmisrekord kuulub mudelile Duster. 2010. aastal turule toodud ja juba kolmanda põlvkonnana toodetavate sõidukite arv ületab 2,6 miljonit.


Uusim mudel Mioveni tehase tootmisliinil on Bigster, brändi esimene C-segmendi maastur. Juba enne tarnete algust on Bigsteril üle 13 000 tellimuse kogu Euroopas, millest üle 1600 Rumeenia turul.


Dacia on esindatud neljal kontinendil 44 riigis, kusjuures Lääne-Euroopa müük moodustab üle 70% kogumüügist.


Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.