Pressiteade
Autonoomne liikuvus ei ole üksnes suurlinnade jaoks.Isesõitvateautodega tehtavate eksperimentide käigus tuleb arvesse võtta hõredamaltasustatud alade eripärasid, kus on mitmeid maapiirkondadele omaseidväljakutseid ja transpordilahendusi sageli napib.
Novembris lõpule jõudnud TORNADO uurimisprojekti eesmärk olituvastada sidetaristu ja tehnoloogiad, mis võimaldavad isesõitvate autodekasutuselevõttu maal ja eeslinnades. See põhines kahel kasutusviisil ja viidiläbi koos tööstus- ja teaduspartnerite ning kohaliku elanikkonnaga.
Tehti kaks eksperimenti,millesse kaasati autonoomse ja elektrilise liikuvuse teenused, sh täiemahulisedvalideerimiskatsed reaalses elukeskkonnas:
-
-
Vajalike tehnoloogiate määratlemineautonoomsete transpordilahenduste kasutuselevõtuks maal ja eeslinnades
TORNADO projekti tehnilineosa keskendus autonoomsete juhtimislahenduste ning sidetaristu ja tehnoloogiatemääratlemisele ja arendamisele, et:
·riistvara, tarkvara,sisseehitatud ja kauglahendused,sõidukit ja taristut ühendav side jne;
·kitsad tänavad, ringristmikud, nähtavusttakistavad tegurid, puudulik teekatte- ja muu märgistus, teeäärte varieerumine,kitsad ühe sõidurajaga tunnelid jne.
Renault Grupi eesmärk olipanna elektrisõiduk 13 km pikkusel teelõigul täiesti iseseisvalt sõitma jatuvastama kõiki neid eripärasid, et näidata sellise otseühendusevõimalikkust Gazeran’ rongijaama ja Rambouillet’s asuva Bel Air’ tööstuspargivahel.
Maapiirkondade ja eeslinnadejuhtimisolukordade keerukuse ja mitmekülgsusega tegelemine hõlmas muu hulgasjärgmist.
·
·
·
·
Sellel teelõigul saidprojektipartnerid teha eksperimente ühendatud taristu komponentidega (ühendatudfoorituled ja fikseeritud kaamerad, mis võimaldavad sõidukil „näha“ tajuväljastvälja jäävaid objekte).
Selle kasutusviisitäiendamiseks ja Bel Air’ tööstuspargi piires uksest-ukseni teenuse väljatöötamiseks katsetati ka isesõitvat elektrilist sõidukit, mis liigub peatusiühendaval ringil ja võtab peale kuni 10 inimest.
Reisijate ohutukstransportimiseks tööstuspargi ühest otsast teise on ehitatud transfeer sisse partneritetarnitud uued süsteemid, mis võimaldavad täpsemat tajumist, taristu võimalustekasutamist taju avardamiseks ja ohutusperimeetri automatiseerimist.
Renault ZOE autode ja transfeeriijuhtimiseks kasutati sama mobiilirakendust, mis sünkroniseeriti järjepideva jatõrgeteta teenuse tagamiseks katsete jooksul.
Koostöö elanikega
TORNADO projekti teinekomponent hõlmas uuringuid piirkonna elanikkonna liikuvusharjumuste ja nendesuhtumise kohta isesõitvatesse autodesse. Siin oli eesmärgiks hinnatanende huvitatuse taset (ootusi ja kahtlusi) tuleviku autonoomsetetransporditeenuste osas, mis tagaksid lisaks olemasolevatele uued kindlaotstarbega, ohutud, jagatud ja keskkonnasõbralikud liikumisvõimalused.
Projektierinevatesse etappidesse kaasati umbes 100 inimest RambouilletTerritoires’ MobiLab rakendusekasutajate kogukonnast.
Isesõitvate Renault ZOEautode katsetamise sessioonid ja ühisloome töötoad olid suunatud isejuhtivatesõidukite asjakohasuse hindamisele, muutuste jälgimisele suhtumises uutessetehnoloogiatesse ja projekti peenhäälestamisele, mille käigustäiendati ja kohandati tehnilisi komponente vastavalt kasutajaskonna ootustele.
Näiteks võivad Renault ZOEautod nüüd sõita isejuhtivana 70 km/h (aastal 2019 50 km/h), sestkasutajad soovisid võimalikult elulähedast teenust ja huvitusid seetõttuautonoomsest sõidukist, mis võib liikuda sellel konkreetsel teelõigul kehtivapiirkiirusega.
Tegelemine kogukondade vajadustega
Elektriline, autonoomne jajagatud liikuvus on võimalus kogukondadele, kes soovivad teha liikuvusekättesaadavaks võimalikult paljudele inimestele, eelkõige hajaasustusegapiirkondades. Ja see tähendab vajadust osutada ühistransporditeenuseid ohututeja keskkonnasõbralike sõidukitega.
Kogukondade ühendusRambouillet Territoires, kelle jaoks liikuvuse probleemide lahendamine ei oleüksnes elanike huvides, vaid ka väljakutse piirkonna atraktiivsuse tõstmiseks,on projektis aktiivselt kaasa löönud koos linnastu ja departemangu muudeomavalitsuste toetusega.
Lisaks õigusaktidesttulenevatele probleemidele, mis puudutasid maanteevõrgustiku arendamist jaTORNADO eksperimentide tegelikku läbi viimist, oli ühenduse RambouilletTerritoires jaoks oluline kaasata tulevikuteenust kujundavasse vestlusse kaselle kasutajad.
Avaliku ja erasektori koostöö
TORNADO projekti juhibregioonidevaheline fond Fonds Unique Interministériel (FUI) ja seda rahastavadBpifrance’i ja Île-de-France’i, Auvergne-Rhône-Alpes ja Occitanie piirkondlikudomavalitsused.
Nende rohkearvulisedpartnerid kaasasid täiendavad osalisi, kes andsid oma kogemused, oskused jauuendusvõime piirkonna teenistusse.
TORNADO projekti partnerid:
-
-
-
-
-Sertifitseerimiorganisatsioonid:Mov’eo, ViaMéca ja Aerospace Valley
Rohkem teavet TORNADOprojekti kohta leiate siit