Pressiteade
Traditsioonile omaselt algas 87. Le Mans’i 24-tunni kestvussõit laupäeval15.00. Nicolas Lapierre möödus koheselt ühest rivaalist ja tõusis LMP2 kategooriasteisele kohale. Prantslane oli kauemväljas kui tema konkurendid ja tõusis kaheksandaks ringiks kategooria liidriks.Kui ta topeltvahetus lõppes, otsustas ta sooritada veel ka kolmanda vahetuse,et hoida enda selja taga G-Drive’i masinat.
Duell jätkus, kuiohjad anti üle Pierre Thiriet’le ning seejärel André Negrãole, kes istus roolitaha kuuenda tunni alguses.
Päikese loojudessagenesid kollased lipud ja ohtlikud olukorrad, sest hakkas sadama. Brasiillanesõitis muutuvates oludes hiilgavalt, et Alpine A470 juhtpositsioonile sokutadaenne, kui ta rivaal värskematel rehvidel koha tagasi võttis.
Konkurendi pooltpõhjustatud boksipeatuse tagajärjel asusid Lapierre ja Thiriet võidusõidu juhtitaga ajama. Turvaauto välja tuleku pärast kaotas Alpine pea minuti ja teiselturvaauto perioodil sekundeid.
Enne koitu oli Alpine kahe ja poole minuti kaugusel liidritest ja kuiPierre Thiriet oma kolmikvahetuse ära teinud oli, asusid brasiillane jaLapierre rünnakule. Pühapäeva varahommikul tegid sõitjad terve minuti tasa,kuid asjata, sest Dragonspeed’i tiimi auto tegi õnnetuse, mis tõi turvaautojärjekordselt rajale.
Selle tagajärjel muutis tiim oma strateegiat ja saatis Thiriet seitse tundienne sõidu lõppu välja. Meeskonna sihikindlus kandis vilja, kui võidusõidujuhid jäid boksi enne üheksat. Alpine A470 tõusis seetõttu liidriks vaidüheringilise eduga lähima rivaali ees.
Pärast AndréNegrão viimast vahetust läks Thiriet uuesti välja, et saada kätte nõutud autosveedetud aeg. Üle joone tuli Nicolas Lapierre, kelle jaoks oli tookordne sõitviimane Alpine tiimis. Temale oli see kolmas võit nelja aasta jooksul.
Võit oli ühtlasika kolmas Signatech Alpine Matmuti jaoks Le Mans’i ringrajal. Tiim saavutasvõidu ka 2016. ja 2018. aastal. Sellest võidust sai ka viies poodium LMP2 kategoorias2014. aastast alates.
Võiduga JackieChan DC Racing’u ees sai Alpine’st kahekordne LMP2 kategooria meister.2016. aastal suudeti samamoodi üldarvestuses esimene koht saavutada. 1.septembril Silverstone’is asub meeskond oma karikat kaitsma järgmise hooajaalguses.
Signatech AlpineMatmuti tiimi pealik Philippe Sinault: „Ma ütlesin, et oleme valmis ja tõestiolime. Konkurendid olid aga täpselt sama valmistunud, mis tegi stardist väga pingelisehetke. Konkurentidel oli hea kiirus sees, mis andis meile terve sõidu kestvalahingu kõikide pretendentidega. Grupp oli kuni öö tulekuni vägagi koos, kuidLe Mans valis jällegi ise oma tšempioni. Sellistes tingimutes peab olema kohal javalmis kõigeks. Seda me ka olime: suutsime hoida auto kruusast eemal, tegimeõiged valikud, omavaheline suhtlus oli tipptasemel ja nautisime täiel rinnalkogu kogemust. Sel võidul on eelmise aastaga võrreldes eriline tähendus, sestme saime peale sõidu lõppu üheskoos tähistada ning poodiumil kuulsime kaprantsuse hümni. Pikaks ei saa loorberitele puhkama jääda, sest järgmine hooaegläheneb hirmsa hooga.“
Nicolas Lapierre:„Milline päev meie ja kogu meeskonna jaoks! Tänane sõit oli meistritiitli jaoksülitähtis ning märkamata ei jäänud ka Le Mans’i ajalugu. Töötasime enam kuiaasta, et tuua koju nii siinne võit kui ka tiitel. Rõhk oli muidugi üldarvestusevõidul, aga kui sõit algas, nägime, et meil on võimalus võita. Võitlesime G-Drive’iga,kes ei olnud me otsene konkurent punktitabelis, aga nendega jagasime me hoope.Õnneks kandis me raske töö vilja ja võit siin kindlustas ka karika. Emotsioonidon laes, aga domineerib rahulolu, et suutsime nii raskes sõidus võidu võtta.Mulle isiklikult oli see viimane sõit Alpine’i roolis. Võib-olla kohtumetulevikus taas, aga kui ei, siis tänane oli parim viis, kuidas sellele eduloolepunkt panna. Ma olen uhke oma meeskonna saavutuste üle.“
André Negrão: „Poodiumikõrgeim aste on maagiline ning olen uhke, et seal Alpine’i värvides seisin. Meei võitnud mitte ainult legendaarsel Le Mans’il teist aastat järjest, vaid võitsimeka meistritiitli. Olen seitsmendas taevas ja arvan tõsimeeli, et olen praegukõige õnnelikum tiimi liige. Võitsin äsja oma esimene meistritiitli ja mäletanseda oma elupäevade lõpuni. Tahan südamepõhjast tänada oma tiimi, Philippe’i,Alpine’i ja kõiki, kes minusse uskusid ja mind toetasid. Teie abil saime siintäna kaksikvõidu.“
Pierre Thiriet: „Tänanevõidusõit oli sõge. Lahingud olid intensiivsed, aga see ei tulnud meile üllatusena.Meie konkurendid olid ülimad professionaalid ja rajal käitusid nad naguhärrasmehed. Tahan rõhutada meie meeskonna tubli tööd enne igat võistlust.Autol polnud ühtegi probleemi ja ükski meist ei teinud sõiduviga. Arvan, et seeon LMP2 edu võti: teha mitte ühtegi viga nii pikal distantsil. Me olememeeskonnas nii lähedased ja töötame kõik ühe eesmärgi nimel. See raske töökannab täna võidu näol vilja. Nico ja Andre olid täna imelised, sama ka tiim. Fännidtoetasid meid üüratult ning prantsuse meedia ka. Kiidusõnad Jotameeskonnale, kes on terve hooaja meie kandadel olnud ja meid ainult innustanudkiiremini ja kaugemale sõitma. Oli au nendega rajal lahinguid pidada.“
Järjestus24 tunni Le Mans'i kestvussõit - LMP2
1. Signatech Alpine Matmut nr 36 368 ringi
2. Jackie Chan DC Racing nr 38 +1 ring
3. TDS Racing nr 28 + 2 ringi
4. United Autosports nr 22 +3 ringid
5. IDEC Sport nr 48 +4 ringi
6. G-Drive Racing nr 26 +4 ringi
7. Duqueine Engineering nr 30 + 5 ringi
8. Panis Barthez Compétition nr 23 + 6 ringi
9. Graff nr 39 + 6 ringi
10. Algarve Pro Racing nr 25 +11 ringi
FIA kestvussõidu karikasarja LMP2 kategooria meeskonnad
1. Signatech Alpine Matmut nr 36 - 181 punkti
2. Jackie Chan DC Racing nr 38 - 166 punkti
3. Jackie Chan DC Racing nr 37 - 138 punkti
4. DragonSpeed nr 31 - 117 punkti
5. Larbre'i Competition nr 50 - 85 punkti
5. Racing Team Nederland nr 29 - 85 punkti
7. TDS Racing nr 28 - 66 punkti